5 tips voor je Moederdag acties !

Zondag 8 mei is het weer Moederdag, hoog tijd om met je promo in actie te schieten! Geen inspiratie? De 5 onderstaande tips kunnen je helpen.

moederdag blog

 

1 Trek de aandacht via je sociale media.

Mensen moeten soms wat geholpen worden, vanaf nu regelmatig een reminder of suggestie via de sociale media doet wonderen . Je hebt mogelijkheden genoeg:

  • Facebook (je bedrijfspagina)
  • Twitter
  • Pinterest
  • Linkedin
  • Instagram
  • ……

Op welk platform zijn  jouw klanten het meest aanwezig? Dat is de plaats waar je berichten het meest effect zullen hebben. Hoe dikwijls moet je posten? Liefst meermaals per week (om niet te zeggen, elke dag 🙂 ) want mensen zitten op verschillende tijdstippen op bijvoorbeeld Facebook en niet al je connecties krijgen je bericht te zien.

Zorg voor afwisseling: je kunt een product of verzorging in de kijker zetten maar als je dit veel doet dat komt al gauw “verkopend” over, het hoeft ook niet formeel te zijn. Een mooie afbeelding, een quote of iets grappig trekt de aandacht.Een leuke video doet het ook altijd goed.

2 De geschenkbon.

Het is natuurlijk hét ideale moment om deze nog eens extra in de kijker te zetten. Maak een mooie opstelling van je geschenkbon in een leuke verpakking in combinatie met wat producten en neem er een foto van. Je hebt dan meteen al een afbeelding voor een volgend bericht.

Laat weten dat geschenkbonnen op voorhand telefonisch besteld kunnen worden en dat ze op een afgesproken tijdstip klaar zullen liggen. Dat is makkelijk voor de klant én voor jou. Leg uit wat de mogelijkheden zijn: een bedrag, een product,een verzorging en hoe lang de bonnen geldig zijn.

Je kunt de persoon die de bon koopt een klein geschenkje geven of als ze zelf klant bij je zijn het bedrag op hun klantenkaart zetten. Laat dat dan ook weten in een bericht of post op je bedrijfspagina.

3 Maak het thema Moederdag zichtbaar in je zaak.

Je kunt klanten er op vele manieren aan herinneren dat het binnenkort Moederdag is als ze je zaak binnenstappen. Je maakt op de toonbank en in de etalage een mooie opstelling  met je geschenkbon (helemaal gepimpt natuurlijk) , producten en wat versiering of een fris boeket bloemen. Als je daar een display sheet in staander bij zet is het plaatje compleet. Een display sheet (op A4) kan je makkelijk zelf maken door een leuke afbeelding te gebruiken en er tekst bij te zetten. Misschien heeft je leverancier wel kant en klare sheets die je mag gebruiken.

De tekst hou je best kort maar krachtig, bijvoorbeeld: Niet vergeten, 8 mei Moederdag! of Nog geen kadootje voor Moederdag? Koop hier een geschenkbon!

4 Het budget van de koper.

Je zult me nog dikwijls horen zeggen dat je als ondernemer niet in de geldbeugel van de klant kunt en moet kijken. Maar voor Moederdag ligt dit toch iets of wat anders. Het gebeurt dat kinderen binnenkomen om een geschenkbon te kopen voor mama, en met een groot hart willen ze dan het allerbeste maar schrikken wel eens van de prijs. Dan kun je voorstellen dat ze een bedrag op de bon zetten aangepast aan hun budget en hen verzekeren dat mama met plezier de rest zal bijpassen. Of ze kunnen ook eens aan papa zijn mouw gaan trekken om samen een bon te kopen :-). Laat ze in ieder geval merken dat jij het knap van hen vindt dat ze mama iets leuk willen geven want ze doen dit met een groot hart.

5 Handige websites.

Om mooie afbeeldingen te maken voor je berichten of display sheets:

  • www.picmonkey.com
  • www.canva.com

Mooie afbeeldingen vindt je op:

  • Google afbeeldingen Moederdag ( wel controleren op gebruiksrechten)
  • www.Pixabay.com (gratis afbeeldingen)
  • Pinterest

Quotes vindt je op:

  • Google quotes Moederdag
  • www.Pablo.buffer.com
  • Pinterest

Video’s:

  • kun je downloaden van youtube
  • zelf eenvoudig filmpje maken met je smartphone of tablet en op je bedrijfspagina posten.

 

Zorg vooral voor afwisseling in je campagne voor Moederdag, kijk eens in de reclamebladen en damesmagazines je vindt er vast ook nog inspiratie. Wat zijn de trends, en hoe kan je dit linken aan jouw zaak en service. En natuurlijk onze vaktijdschriften.

Ik wens je van harte veel succes met je Moederdag campagne, heb je nog een vraag of wil je feedback laat het dan gerust weten in de comment hieronder.

Hele warme groet,

Liliane.

 

 

 

 

 

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*